love~ hetaoni

虽然没有特长但是兴趣广泛,目前沉迷Jojo暗杀组,翻译进行ing

Stronger than you 黑塔鬼填词版

意大利视角

“you”指Tommy

以下为正文

 

 

I don’t know what I have trapped into

我无从得知我被困于何处

Somehow we can’t get out even I really wanna to

不知为何我们无法脱出

So what more can I do

所以我茫然无措

Here in the end just me and you

这里立于终点的只剩我与你

 

I never thought of lose any one

我从未想过会失去同伴

But I just act as useless one

但我全程没能帮上伙伴

At last I was the only survival

这样的我却成为了幸存的唯一一个

There’s one way I can walk for.

我所选择的路只有一个

 

Go ahead and try to catch me if you’re able

如果能做的到的话就来抓我吧

Can’t you see that our relationship is stable?

你看不到我们坚固的羁绊么

I can see you hate the way I reset clock

我知道你恨透了我倒转时间

But I think you are just mad cause you are single

但我觉得你愤怒只是因为自己孤立无援

You’re never gonna stop what we made together

你无法阻止我们努力的结果

We are gonna get out with each other

我们终将一起脱出

If you take us apart, we’ll just come back newer

即使你将我们拆散我们也会一起回到起点

And with every trying I will getting even faster than you are

而在一次次的轮回中我会抢在你之前

 

I come back cause of looooooooove

我会回到这里的理由是爱

loooooooooove

 

This is who we are

这就是我们的执念

This is who I am

这就是我的答案

And if you want to just beat me

如果你想要打败我

Well you’d better try again

你最好再试一次

And no matter how many I failed

而我不管失败多少次

I won’t give up my attempt

都不会放弃继续尝试

I just can’t obey the truth

我只是不能接受那样的现实

That I must lost my dearest friends

当友人的鲜血涂满整个房子

 

Go ahead and try to catch me if you able

如果能做的到的话就来抓我吧

All memories I can’t tell is unbearable

无法说出口的记忆让我难以承受

I keep risk myself in danger

我不惜将自己置于险地

Just because I hope to save once more

只因我希望再次拯救大家

I know once you made my friends all disappear

我知道你曾经让我所有的朋友都消失

To change what happened is why am here

但我倒转的原因就是为了改变当时

I will not give up

我不会放弃

We shall be escape

我们将逃离

This is what we made of

这就是我们的结局

 

You could not beat our looooove

你无法战胜我们的爱

Couse we are stronger than you

因为我们的力量强大于你

Loooove

Looove

We’ll escape together

我们将全员逃离

Looove

Looove

Loooove

 

 

第一次尝试为一个英文歌填词,为了合乎曲调和押韵花了相当的心思

歌词部分有参考原版和undertale的三版翻唱

中文部分只是为了方便理解所以后面加上的,韵脚和用词都没有仔细斟酌

最后悄咪咪说一句希望能有人翻唱!感恩!


评论(8)

热度(38)